Persson´s årskrönika ; )

Ja då var 2009 till ända och ett nytt år står för dörren. Håller i skrivandets stund på att göra upp målen för 2010. Har inte konkret skrivit upp mål tidigare bara haft några tilltänkta mål. Hoppas att de uppskrivna målen dock ger oss mer inspiration än tidigare. Nu till året som gått. När man börjar fundera så har det ju hänt en del : ). Här kommer en liten årskrönika från året som gått.

Januari började med att Ante köpte en ny skoter. Det gjorde att även jag blev sugen på att köpa en skoter då min rygg klagar högt när jag åkt i pulkan. Sagt och gjort så köpte jag en begagnad skoter från Kiruna. En skidoo blev det till vänskapens stora förtjusning. I slutet av Januari så åkte vi till Thiland 2v. Hur härligt som helst med sol, bad och en massa god mat.

I Februari bytte jag arbetsplat från att ha jobbat på medicin avd i 5 år så tyckte jag att det var dags att prova något nytt. Min kropp började säga ifrån eller snarare min mage orkade inte med stressen helt enkelt. Jag fick möjlighet att börja på dialysmottagningen och det är jag tacksam för då jag ganska omgående började må bättre. Tänk vad lite rutiner kan göra samt att man till 95 % får äta lunch i lugn och ro. Februari är min favorit månad då vi äntligen får dra husvagnen till sjöfallet och fiske säsongen drar igång. Det var en bra säsong, vi hade bra väder och så var våra kompisar från kusten upp. Sen så hade vi bytt husvagnsplats. Till en början var jag skeptisk men det var en superbra plats.

Mars månad och våran Eddy blev 3 år. Eddy fick denna månad besök från Norge, Tuva närmare bestämt. Här blev det parning som senare resulterade i valpar.

I April gick jag och Eddy en tävlingslydnads kurs. Den var jättebra och givande för Eddy.

Maj månad bjöd på trevliga nyheter från Norge, Tuva hade fått 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar. I slutet av denna månad så gick jag och Eddy en jaktkurs i Kiruna för Solveig Rose´n samt att vi gjorde funktionstestet på honom. Helgen efter jaktkursen så gick Eddy MH. I uts sammanhang så gick det även här bra för Eddy då han i Piteå vann öppen klassen med ett CK.

I Juni målade vi om huset från rött till ljust beige. Husse och Gizmo gick viltspårsprov som resuterade i ett godkänt spår i anlagsklassen. Jag och Eddy for med ett gäng till Vännäs uts där Eddy erhöll sitt första Cert och placerade sig som fjärde bästa hane.

Efter en minst sagt fullspäckad vår så tog vi i Juli en välförtjänt semester. Vi drog husvagnen till Luleå där vi var i tre veckor. Vi passade på att vara ut med båten en del då vi inte använt den året innan.

I September så var jag och min kusin till Uppsala på en konferens som arrangerades av Springerklubben, det var en intressant tillställning. Det var ganska konstigt att åka iväg utan hund, men samtidigt ganska skönt.

I slutet av Oktober så åkte vi till Tromsö på uts. Vilken helg det blev. Eddy fick Cert blev bästa hane och slutligen BIM. Vi fick även möjlighet att träffa en av Eddys avkommor, jätte trevlig hund och så fin han var : ).

December, vilken månad det blev. Känns så här i efterhand att jag inte riktigt han med denna månad. Lucia helgen tillbringade jag i Prag med mina arbetskompisar då vi for dit på studiebesök. Han inte mer än packa upp väskorna så var det bara att öva julsånger. Då någon på jobbet fått för sig att vi skulle stå för julmiddags underhållningen så var det bara till att öva. Två dagar å rad sjöng och dansade vi till de andras belåtenhet. I efterhand så var det rätt så roligt faktiskt ; ).

God fortsättning önskar vi till er alla // Kram


Kommentarer
Postat av: Elin

Kul att läsa din årskrönika! Har själv precis lagt ut en. :-)



Önskar dig en god fortsättning på året!

Kramar

2010-01-06 @ 12:07:30
URL: http://www.elinsite.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0