Händelser

Ja då var sommaren slut och vardagen har åter kommit. Till alla som undrat varför det inte sidan uppdaterats så är det för att vi har haft data problem.

Nåja i sommar har vi varit 3v på brändön, Luleå. Vi har varit ut med båten en del, badat fast den största andelen badande stod nog Gizmo för. Sen har vi plockat bort en fästing från Eddy. Förstod först inte att det var en, vi trodde att det var skräp tills vi tog en mer noga titt. Fy vad den satt fast hårt, och äcklig var den.  Nåväl sommaren har varit bra för vår del.


(Foto: Gizmo.)

Efter det att vi kommit hem så har det varit rätt så mycket på jobb fronten. Har börjat gå på gympa. Spårat med hundarna några gånger. Kommer att gå prov under hösten. Ante har varit på älgjakt och haft med Gizmo som fått spåra en del. Det går visst jättebra.


(Foto: Svärfar med Eddy och Gizmo vid jakt kojan).

Sen har jag varit på spanielmöte genom ssrk. Här hoppas jag att det blir aktiviteter för oss spanielägare. Det tråkiga var att vi var så få på mötet. Var är spanielfolket i Gve kan man undra? Nåväl jag och min kusin Åsa önskade i alla fall få ett så kallat grundprov hitt upp. Vi kommer att kolla upp detta! Sen så kommer vi att börja med tränings tillfällen för inriktning mot spanieljakt den 10/10. Så jag hoppas att några ialla fall kommer.

I dag åker jag och Åsa till Uppsala för vidare färd mot Kydingeholm för en avelskonf som annordnas av springerklubben. Ska blir intressant och roligt. Återkommer med info kring resan när jag kommer hem.

Ha de till nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0