Uts & jaktkurs

Ja en hektisk tid har det varit och mer blir det. Den 17/5 var vi till Piteå på utställning. Strålande sol och trevligt sällskap. Trist var bara att min nacke krånglade. Hade fått nackskott några dagar innan uts. Som tur var så hade ju kennel mamman koll som alltid på läget och snäll som hon är så ställde hon upp och visade Eddy. Tack Kicki! Eddy vann öppenklassen med CK och med fin kritik:



"Utm typ och balans. Välskuret huvud med fint uttryck. Varma fina ögon. Mkt god hals, fin överlinje. Välkroppad och samlad. Bra vinklar fram och bak. Mkt god pälskvalité. Mkt goda rörelser".

Efter utställningen så for vi till brändön till Antes mamma och pappa som hade fixat med middag. Första middagen ute och varmt var det. Vilka sommar känslor man fick och så börjar man mer och mer längta till semestern.




Vi han bara hem och jobba tre dagar. På onsdag hoppade vi in i bilen och for till Kiruna på jaktkurs för Solveig Rosén och SSRK/Kiruna. Onsdagen samlades vi och presenterade oss och gick igenom vad vi skulle göra under torsdagen och fredagen. 

Torsdagen började vi med att göra funktionstestet som är framtaget för Springer Spaniels. Det var verkligen kul att alla ville göra testet. Med oss denna dag fanns springer, cocker, amerikansk cocker och en tax...skratt gud vad söt den var.



Foto: Jag och Eddy väntar på att få börja med funktionstestet.


Foto: Gänget står och väntar på sin tur......ammris nästa, Neo & Anna.


Foto: Solveig, Eddy & jag. Vi pratade om momentet.

Funktionstestet var jättekul att gå roligt att se att han har så mycket jakt i sig, min kille. Torsdags em ägnade vi åt stadga och lydnad. Fredagen gick åt att träna hunden i fält samt vatten apportering. Tyvärr så har jag lite bilder men mer kommer så fort jag fått tag i fotografen. Om ni vill se mer gå in på kennel frostworks (eng.cokersp)  hemsida gå in via ssrk / kiruna. 


Foto: Eddy på fältsök!

Det som glade mig mest denna dag var att vi fick besök av Eddy´s dotter Axxa som bor med matte Emma med fam i Kiruna. Med lite övertalning mattarna emellan så gick även Axxa en funktionstest med mycket gott resultat, vilket fågelintresse. Mycket roligt att se!


Foto: Axxa och matte Emma väntar på att få gå funktionstestet.

 
Foto: Axxa lite otrimmad men söt som socker.


Foto: Fika dags ett måste för långa dagar!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Kul att läsa om era aktiviteter, visst var funktionstestet ganska kul!!! Hoppas vi kan ses snart.

Kram Josefin o tjejerna

2009-05-28 @ 17:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0