MH, viltspår och ny målat hus!

Ja det är en hektisk tid för hundägare och husägare denna tid på året. Den 30/5 så var jag med Eddy och gick MH det gick bra och kul var det. Skott rädd är han då inte. Nog för att jag visste det sen tidigare men nu finns det ju på papper.


Foto: Eddy

Den 6/6 på självaste nationaldagen har Gizmo med husse i släptåg gått anlagsklassen i viltspår och blivit godkänd. Grattis till stor killen, nu är det bara att träna inför öppenklassen.


Foto: Ante & Gizmo " Finnlidens autumn charm"

Även huset har blivit målat i helgen som varit, inte en dag försent. Då vi bestämt för att byta färg så åkte vi på att måla det två gånger. Det är tur att vi haft hjälp då vi aldrig hade hunnit få det klart på en helg bara jag och Ante. Stort tack till svärmor och svärfar som åkt ända från kusten för att hjälpa till. Tack även till mamma och pappa och till mina brorsor för att ni ställde upp. Så fint det blev som ett helt annat hus.


Foto: Så här såg huset ut före, rött med svarta knutar. Som synes är arbetet i full gång.


Foto: Roger, Tony och Ante i målartagen.


Foto: Härligt med brasa den värmer så skönt och så blev det ju att grilla lite också, både hamburgare och korv.


Foto: Pappa och svärmor i arbete.


Foto: Lillebror som är lång fick detta uppdrag!


Foto: Så här blev resultatet. Fint va!

Till nästa uppdatering, ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0