Jobba Jobba och åter Jobba......

Sitter just nu på jobbet. Börjar allvarligt talat bli j-vligt less att jobba helg. Är nu på min fjärde helg på min femte vecka. Nåja allt tar väl slut någon gång. Nog om gnället. Jag har inte kunnat uppdatera sidan pga problem med internet. Nåväl nu är nätet hos oss igång i alla fall.

Det som hände förra helgen var rätt kul. Ante var med hundarna och jagade i ullatti. Vad gör våran "fågelhund" jo han ställer en älg. Där står han (Gizmo) och skäller och ante tror ju knappt sina ögon. Ja så går det när man gnäller att man vill ha en älghund. Tydligen behöver han inte leta längre, han var närmare än han trodde. Jakten gick väl inge vidare men de verkade vara glada ändå.  De fick ändå se två älgar, några ripor och några andra små fåglar.

Under veckan som gått har vi gått många promenader så har vi eller håller på att trimma Eddy inför Kiruna uts. Gizmo går fort att trimma men det är nog för att jag inte ska ställa ut honom och så har han ju en annan päls. Ante har farit med hundarna till byn skulle visst ut och jaga igen. Skratt, han fick nog "blodad tand". Och jag är hemma än en gång för att jobba och sova.

Trevlig helg på er alla. (Bilder kommer!)

Kommentarer
Postat av: Siv.

Hej Jessica.

Förstår att det är lugnt och skönt på jobbet nu när inte jag är där och stökar.

Hoppas ni har det bra och hälsa alla från mig.

Kram Siv.

2008-11-09 @ 12:29:28
Postat av: Ingalill

Men nu får du sova hemma!Det gick ju ändå bra i helgen!

2008-11-10 @ 21:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0